marți, 18 august 2009

Impresii program vara "Discover USA"

New York, New York... Iata-ne intorsi din orasul care nu doarme niciodata!

Times Square, Broadway, Empire State Building, Central Park, Brooklyn Bridge, Statue of Liberty- sunt doar cateva simboluri ale ametitoarei metropole. Timp de 2 saptamani, am avut ocazia sa locuim intr-un campus tipic american- al Rutgers University, aflat la o distanta de numai 20 de minute de toate atractiile Manhattan-ului!

O jumatate de zi se desfasura in campus, la cursurile de limba engleza, iar in cealalta jumatate erau programate vizite in New York.

Timp de 3 ore/zi s-au desfasurat cursuri de limba engleza in grupe multinationale, in care romanii s-au remarcat ca fiind cei mai buni! Din discutiile purtate cu profesorii, a reiesit nivelul foarte bun de limba engleza al cursantilor din grupul nostru! La un moment dat, chiar am solicitat directorului ca pentru grupele de avansati, unde de altfel erau marea majoritate, sa ridice nivelul de dificultate, sa fie cat mai stimulant.
Din discutiile cu cei din staff, cursantii au avut ocazia sa invete si cuvinte din slang-ul american: What's good in da hood?

Zona Times Square si Broadway, unde este centrul entertainment-ului din Manhattan, colcaia de turisti! Ne-a fascinat din prima clipa, atat ziua, dar mai ales noaptea cand vibra de energie, iar strazile si trotuarele erau un adevarat furnicar.
Teatre, cinema-uri, reclame luminoase care iti luau ochii, toate la un loc creau o atmosfera ametitoare! Ba chiar am avut ocazia sa mergem cu grupul la un musical pe Broadway: am ales piesa "Chicago", fiind cu traditie in New York. Dupa spectacol, ne-am plimbat pe Broadway pana aproape de miezul noptii: aici pare ca nu exista nicio diferenta intre noapte si zi. De altfel, nu degeaba NYC este supranumit "the city that never sleeps"- aici viata pare traita la maxim, clipa de clipa!

De la inaltimea Top of the Rock Observatory (de la Rockefeller Center) am privit panorama New York-ului. Privelistea de la peste 70 de etaje era uluitoare!

Alte exemple de activitati organizate, de care ne amintim cu placere: vizita la Metropolitan Museum of Art, Museum of Natural History, plimbare prin Central Park, am traversat faimosul Brooklyn Bridge si am fost la shopping in Soho. Am vizitat si zone foarte pitoresti ale New York-ului : China town si Little Italy, unde totul e complet diferit de restul orasului! Nici districtul financiar nu putea sa lipseasca din periplul nostru: am fost pe Wall Street, locul unde se afla New York Stock Exchange. Am vazut de asemenea Ground Zero- acolo unde s-au prabusit turnurile gemene de la World Trade Centre si unde in prezent se construiesc alti zgarie-nori.

Inafara de vizite, programul participantilor a fost plin si de activitati in campus: sporturi la Golden Dome (din cadrul Rutgers University): inot la piscina, tenis, squash, dar si in curtea campusului: baseball, beach volley- era ceva pentru gustul fiecaruia. De asemenea , seara printre activitatile organizate se regaseau disco, message dance, movie night sau chiar staff auction, in care puteai sa cumperi membri ai staff-ului! Nu aveai timp sa te plictisesti, chiar daca vroiai!

In cele 2 week-enduri petrecute in SUA, scoala CES Embassy a organizat si excursii turistice.

In prima sambata, excursia organizata a fost la Statue of Liberty si Ellis Island cu muzeul imigratiei- acolo unde erau verificati si triati toti cei care veneau in SUA in speranta unui viitor mai bun. Statuia Libertatii a devenit un simbol american al libertatii, democratiei si sperantei.

Si bineinteles, pentru ca dorinta de shopping era foarte mare, ziua de duminica am petrecut-o intr-un mega outlet: Woodbury Commons, cu un numar impresionant de magazine, practic un orasel in sine, pe care intr-o zi intreaga nu reuseai sa il cuprinzi.

Ultima sambata, inainte de plecare, am petrecut-o pe malul Oceanului Atlantic la plaja- Jones Beach. Pe scurt: valuri imense, apa nu foarte rece, o plaja foarte mare dar arhiplina de new-yorkezi si turisti totodata!

Sambata seara, desi bagajele nu erau gata, am facut o ultima vizita in Manhattan pentru a ne lua ramas bun de la metropola plina de viata, care in scurt timp avea sa devina numai o amintire....